10 stvari koje trebate znati prije nego otvorite blog

27.12.15



Jedva sam čekala taj 100-ti post! I evo ga! Trebao je izaći u srijedu, ali zbog mojih pretjeranih obaveza izlazi danas. Do ove godine potrudiću se da post izbacim svakog dana! Da samo znate koje sam obaveze u utorak imala.. Od 9h-16:30h bila sam u školi, a potom otišla u 17h u muzičku i u 18h imala koncert. Došla sam kući oko 20h a tada me je čekalo učenje. Jedva sam stigla da jedem, a gdje su mi samo bili oblačenje, pravljenje frizure, odmor... Dala sam dva intervjua, a nemate pojma koliku sam tremu imala. Znam da vas zamajavam sa ovim, ali moram se nekom požaliti i moram vam objasniti sve. Nadam se da ću naredne godine biti malo rasterećenija, jer ne mogu baš sve da postignem. Vuku me na sve strane.

Toliko sam toga uradila i napisala u ovih 100 postova... Kad se samo sjetim svog prvog posta. Bio je objavljen 1. marta. Nije lako napisati 100 postova, priznajem. U početku nisam pisala redovno, onda sam ljeti pisala svaki drugi dan, a od kada je počela škola - srijedom i petkom. Sve u svemu, rad se isplatio! Makar ja mislim da je tako...

Pošto se bliži Nova Godina, a svi imamo želje, dosta ljudi iz moje okoline reklo mi je da želi da otvori blog. Pored njih, nekoliko vas mi je putem e-mail-a i instagram direct-a napisalo to isto. Zato sam odlučila da vam dam par savjeta, jer znam da su vam potrebni. Nije nešto spektakularno za 100-ti post, ali se nadam da će moji savjeti poslužiti, kako početnicima, tako i iskusnim blogerima (i naravno, onima koji tek žele da počnu sa blogovanjem).

1. Ime, link, tema

Ovo je prvenstveno za one koji tek žele da otvore blog. Morate dobro razmisliti o imenu, jer se 90% blogera nakon nekog vremena predomišlja. Isto tako i za link... Mijenjanjem linka, kasnije gubite sve čitaoce. Neka sve bude originalno i potrudite se da nikoga ne kopirate. Postoji milion imena sa 'kutak', 'diary' itd, ali pustite mašti na volju i dajte da to bude nešto kreativno. Nešto što možda nagovještava na to što pišete na blogu, ili šta volite.
Što se tiče tema za pisanje na blogu, i za to se morate opredijeliti na samom početku. Može to biti fashion, beauty, lifestyle, diy, teenage ili neki sasvim drugi blog. To i nije toliko važno, ali ako se već opredijelite za fashion postove, onda nemojte ubacivati diy-eve, beauty i ostale postove. Ne znam kako bih vam to drugačije objasnila, ali nadam se da ste razumjeli.

2. Dizajn

Da bi vaš dizajn bio tačno onakav kakav želite, morate uključiti maštu. Opet kažem - ne kopirajte! Prelistajte tumblr i we heart it, dobićete neku inspiraciju sigurno!
Tu su jako bitni i programi koje koristite. Ja koristim Photo Scape (možete ga i vi skinuti besplatno) koji je zaista fenomenalan. Veliku većinu slika koje sređujem za blog, napravljene su u tom programu. Pored njega, koristim i Pic Monkey, Be Funky, PhotoShop i sl.
Dizajn mora da privuče čitaoca na blog. Iskreno, kada vidim neki fenomenalan izgled bloga, odmah se bacam na čitanje postova. Zato se potrudite! Vidite da to budu neki neobični fontovi, a ne neki najobičniji kao što su Arial, Times New Roman itd. Sada se razmišljam da vam tokom januara napišem o svemu posebno post. Šta mislite?

3. Fontovi

Da bi vam dizajn bio dobar, potrebni su dobri i moderni fontovi. Ja oduvijek koristim Dafont na kojem stvarno ima ogroman izbor fontova. O tome ću vam definitivno napraviti poseban post.

4. Gadžeti

Gledajte da ne napadnete čitaoce gadžetima, pogotovo onim nepotrebnim (kao što su chatovi, horoskopi itd). Što jednostavnije - to bolje! Ali, ne zaboravite gadžet sa čitaocima koji ja nisam imala sigurno prva 2-3 mjeseca blogovanja!

5. Fotografije

Potrudite se da vaše fotografije budu što veće i svjetlije. Nemojte stavljati neke filtere, već ih samo prosvijetlite i malo sredite. Neka na vašem blogu bude što više vaših slika, a ne samo onih preuzetih sa interneta. Ukoliko želite, možete im dodati link bloga, ali nije neophodno. Nije toliko bitno kojom kamerom slikate, neka vam to bude na umu!

6. Saradnje

Naravno, postoje razne saradnje koje možete sklopiti preko bloga. To mogu biti saradnje sa našim online prodavnicama, sa kineskim sajtovima, ostalim blogovima... Jedino što vi ne treba da radite, jeste da otvarate blog samo zbog toga. To nije ono što je najvažnije. Sve u svoje vrijeme... Saradnje stvarno jesu divna stvar.

7. Zarada

O ovome vam ne bih mogla mnogo toga reći, jer ni sama nisam uopšte upućena. Samo vam moram nagovijestiti ni da samo zbog zarade ne treba da otvarate blog, jer ni to nije najbitnije. Treba da se skupi neki određeni broj pregleda itd, ali kada budem saznala više o tome, onda ću vam pisati post o detaljima.

8. Hejteri

Kao što postoje 'fanovi', tako postoje i 'hejteri'. Nikad nije sve sjajno, i svi mi znamo kako hejteri djeluju na svoju okolinu. Po meni, to su samo ljubomorne osobe. Ne treba obraćati pažnju na njih. Dobila sam nekoliko hejt komentara tokom ove cijele 'karijere', koji su me zaista zaboljeli. Međutim, samo sam ih obrisala i zaboravila na njih (zaboravila, da..). Pokušavam da vam kažem da je sve to normalno i da se ne treba uzbuđivati i obazirati na to. To su samo ljudi koji ne mogu zadržati svoje mišljenje za sebe i nemaju pametnija posla.

9. Copyright i kopije

Mnogo početnika, blogera, kada počne sa blogovanjem isto tako počne i da kopira druge. Nemojte to raditi, budite jedinstveni! Pored toga, postoji copyright. Nisam sigurna kako tačno funkcioniše, ali znajte da rizikujete ako kopirate nekoga, jer mislim da postoje određene kazne za to.
Onda, morate biti svjesni da postoje ljudi koji VAS kopiraju. Nema smisla da ih samo pustite da to rade, već čim primijetite treba da ih kontaktirate i objasnite im sve. Možda to rade namjerno, a možda neamjerno, ali u svakom slučaju trebaju prestati sa tim. To je neko moje mišljenje. Nemojte se previše uzrujavati, na kraju krajeva, to vas hvali, jer se ta osoba ugleda na vaš rad i očigledno joj se dopada.

10. Raspored

Raspored, redosljed postova, tačno vrijeme i slično, nisu mnogo bitne stvari. Vi ne morate objavljivati postove redovno, ali makar malo nagovijestite čitaocima kada mogu da ih očekuju. To vam govorim jer ne volim da neko objavi post, a onda moramo čekati 2-3 mjeseca za naredni, ne znajući ništa o tome. Takođe, nikada ne stavljajte postove sa samim obavještenjima, već to uklopite uz neki drugi post. Ali, nemojte ni objavljivati više postova u jedan dan.

NEMOJTE SE RAZOČARATI AKO:

- u početku ne budete imali puno čitalaca. Rad i trud se uvijek isplate!
- primijetite da ljudi više gledaju youtube nego čitaju blogove, i više podržavaju i vole youtubere nego blogere. Po meni je to veliki problem, ali se nadam da ćemo se svojim radom i trudom istaći i da će nas jednog dana svi primijetiti.
- budete dobijali hejt komentare. Kao što sam već rekla, ne obazirite se na to, samo nastavite dalje!
- vaše saradnje ne budu uspješne. Kad-tad ćete početi sa ozbiljnim saradnjama, ne žurite!
- vam postovi ili fotke koje ste spremili uvijek ne ispadnu baš najbolje. Narednog puta će sigurno biti bolje!
- vaša očekivanja ne budu u potpunosti ispunjena. Shvatite da svi mi maštamo, razmišljamo, želimo, ali ne može uvijek biti baš onako kako zamišljamo. Sigurno će vas nešto razočarati jer ste mislili da će biti 'tako i tako', a zapravo je 'tako i tako'. Ne treba zbog toga gubiti volju za blogovanjem.

______________________________________

Nadam se da vam se post dopao i da sam vam makar malo pomogla! Ukoliko želite o nečemu posebno da vam pišem, napišite mi u komentarima ispod.

Potrudila sam se da obuhvatim sve i da vam sve približim i objasnim što više mogu. Tokom pisanja ovog posta razmišljala sam se i odlučila da vam za skoro sve stavke napišem po jedan post kako bi vam sve bilo još jasnije.

Radujem se vašim komentarima! ♥

E-mail: becreativea23@gmail.com
Fb. page: All For You
Instagram: @aminabahovic
We ♥ It: Amina_Bahovic
Blog Instagram: @allforyouofficial


You Might Also Like

27 komentara

  1. Sjajno napisan post! Stvarno mi je drago što jedna dvanaestogodišnjakinja tako lepo i normalno razmišlja i svaka čast na tome! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti mnogo Anja! Tvoje mišljenje mi mnogo znači! ♥

      Delete
  2. Savršen post! Stvarno, svaka čast, baš mi se dopada i sve bih ovo i ja napisala. ♥

    ReplyDelete
  3. Predivan post, zaista! U potpunosti se slazem sa tobom sto se tice svega. Samo sto ja volim kada je font malo obicniji jer mi je tako lakse da citam kako ne bih mucila oci pri desifrovanju.☺ Moram pohvaliti poslednji deo posta, u potpinosti je istinit😅❤

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti mnogo! Što se tiče fonta, zaboravila sam da dodam da ne bi trebao da bude ni prekomplikovan. Nešto osrednje je najbolje. :) ♥

      Delete
  4. Puno si mi pomogla s ovim postom.Ja sam svoj blog otvorila ljetos i zapravo nisam puno znala o blogu,ok budimo realni nisam znala gotovo ništa.Sad,naravno,znam puno više.Više puta sam već izmjenjivala izgled bloga,ali shvatila sam da o nema smisla.Napokon sam našla dizajn koji mi se sviđa i nadam se da mi neće opet puknut u glavu da ga mijenjam heh.Uglavnom,drago mi je da si ovo napisala za sve one koji misle otvoriti blog i ovo je i više nego koristan post. :)
    http://lmpositiveworld.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti! Baš mi je drago da ti se dopada i da sam ti pomogla! ♥

      Delete
  5. Ja jako volim tvoj blog i kako pises. Ovo je stvarno divan post. :) Slazem sa sa tobom, i ovi saveti ce sigurno pomoci novim mladim blogerkama. :)

    Na mom blogu mozes okititi jelku pa pogledaj.;)
    http://worldarounyo.blogspot.rs/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti mnogo! Drago mi je da ti se dopada! :) ♥

      Delete
  6. Slazem se sa tobom. Ja sam stavila gadzet cim sam otvorila blog. Ali tada sam se radovala i sa prvih 3, prvih 5, prvih 10 citalaca. Za mene je to bio uspeh. A danas mnogo zbog citalaca odustaju, kao da moze preko noci doci
    Weekend morning routine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znam, potpuno se slažem... I za mene su svi prvi čitaoci bili ooogroman uspjeh! ♥

      Delete
  7. Zaista bih i ja podelila iste savete,ne volim one koji otvore blog iz zezanja,i ocekuju da za 2 sata skupe 200 citalaca. Inace,obozavam kako pises.

    PRIJAVITE SE ZA PRVI INTERNACIONALNI GIVEAWAY!http://forgirlsonly-ofg.blogspot.rs/2015/12/christmas-giveaway.html

    ReplyDelete
  8. Nice post, have a good day

    http://historiassparacontarr.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Iskreno, mislila sam da imas oko 20 godina, nisam verovala da si mladja po nacinu pisanja. :D
    Fenomenalno pises, samo tako nastavi i bas si mi pomogla sa ovim postom.
    Kao sto ti kazes- trud se uvek isplati na kraju. :D :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, mnogo mi znači! ♥

      Delete
  10. Anonymous27.12.15

    Možeš li mi reći kako da na postovima tj. ispod njih ima ovo "You might also like" ?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Za sva pitanja i informacije možete me kontaktirati preko društvenih mreža i e-maila: becreativea23@gmail.com

      Delete
  11. Fenomenalan post :)

    http://fashionawakebyb.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Odličan post, vrlo koristan :) ♥

    http://mybeautyempire.blogspot.hr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, drago mi je da ti se dopada! ♥

      Delete
  13. Odlican post ☺
    pogledj moj blog ako zelis ❤
    http://dorissbeautycorner.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Hvala na divnim savetima,ovaj post mi je dosta pomogao :)
    http://katarinakataleja.blogspot.rs/

    ReplyDelete

Hvala vam na svim komentarima! / Thank you for all comments!